Home >> România ca spectacol >> Păi, de ce nu avem (încă!) Aeroport la Braşov?!…

Păi, de ce nu avem (încă!) Aeroport la Braşov?!…

 …Păi, de una, păi de alta… Sau de amândouă de odată… Mai pe scurt: uite, de-aia! Asta, dacă am glumi în continuare pe tema: „K-aşa vrea muşchii mei!”. Şi a fost o vreme a muşchilor încordaţi. Acum, „musculatura” politică şi nepoliticoasă a Braşovului e ceva mai relaxată… Dar şi mai rarefiată şi mai determinată, nu mai contează de ce. Dar să vorbim la modul serios.
1. Pentru că din ’90 şi până acum s-au ratat oportunităţi politice şi economice, cam pe toate guvernările, fie stângiste, fie dreptace.
2. Pentru că Ceauşescu, Trofin, Ion Radu, Preoteasa şi Dăogaru ş.a. n-au mai apucat să-l facă…
3. Pentru că Ion Iliescu şi Emil Constantinescu s-au ocupat mai mult de mineri, consens, linişte, meandrele concretului, 15.000 de specialişti, geo… şi îndepărtat pistruii aruncaţi din cerneala lui Isaia.
4. Pentru că Băsescu s-a uitat chiorâş la Braşov, după cum i-a băgat limba în urechi Berceanu!
5. Pentru că ai nostri politicieni de Braşov au luat forma vasului de la Bucureşti. Ba, l-au umplut şi cu mămăligă! Ca să fiu mai blând, au stat ca ghioceii sub soarele arzător al democraţiei…
6. Pentru că şi politicienii locali, ca şi cei centrali, s-au încăierat de cele mai multe ori între ei. Şi pe glorie, şi pe dame, şi pe şpăgi şi pe toate…
7. Pentru că sindicatele braşovene au strigat mai mult „Jos!” şi niciodată „Sus!”… către Cer şi Bucureşti-ul „atotputernic”
8. Pentru că nici opinia publică nu a fost prea publică şi coagulată în jurul ideii.
9. Pentru că… Consiliul Judeţean (prin inginerul de aviaţie Căncescu) s-a apucat de treaba asta în 2006, pauză, 2011, pauză şi abia din 2012 în mod serios.
10. Pentru că Diniţă nu-i ca Butuza şi nici invers! Unul are elicoptere, iar celălalt doar sape şi utilaje de mare viteză din anii ’50. Şi pentru că amândoi au opinii şi destinaţii foarte diferite cu privire la şpăgi.
11. Pentru că, dacă s-au pierdut 22 de ani-brucani, se mai pot pierde încă 5-15 ani post-băseşti cu situaţia juridică a terenului. Pentru terminalul de lângă pista turnată de Butuza, pe care vor putea dudui Boeing-urile şi Airbus-urile, în locul oilor care au păscut paşnic terenul, încă din vremea cavalerilor teutoni şi a curuţilor.
12. Pentru că s-au certat „licitanţii” cu „licitatorii” şi între ei. Care, cine, cât, cum, unde?
13. Pentru că orgoliile din Consiliul Judeţean au fost şi sunt diferite politic şi cultural, faţă de cele din Primărie.
14. Pentru că l-au arestat pe Căncescu după ce a tăiat cu Rus şi Niţă ultima panglică! Şi pentru că mulţi au fost absenţi inexplicabil de la acest eveniment…
15. Pentru că şi acum Consiliul Judeţean (prin Coman şi Veştea), se bâlbâie în dialogul cu Prefectura, cu Primăria şi cu Guvernul. Iar Pascu a fost trimis să pască… administraţie publică…
16. Pentru că toate autorităţile locale şi centrale nu-şi dau mâna între ele, în interesul ţării şi al Braşovului! Aşa cum şi-au dat la gioale şi cum şi-au dat mâna vreme de 25 de ani la prăduit România!
Post-Scriptum: Am abordat pe larg subiectul Aeroport în cele două emisiuni „Braşovul Tău”! Cu: Victor Ponta, Ioan Rus, Generalul Georgescu, Sebastian Grapă,  Mihai Mohaci, George Scripcaru, Dorel Toma. Promit să-i apropii din ce în ce mai mult! Măcar la televizor, unde se văd bine de tot de către poporul flămând de imagine şi consens!

About Ion Mânzală

ION MÂNZALĂ este jurnalist, realizator TV, scriitor şi editor de carte. Luptător vechi pe „frontul anticorupţie”, autorul locuieşte şi îşi desfăşoară activitatea în Braşov.